idag börjar jag på riktigt!!

Ja, som överskriften säger - idag börjar jag på riktigt! Och vad menar ja med det? Jo, idag och en månad framåt ska jag försöka gå ner 7-8 kilo i vikt. Och nu har jag läst runt på massa hemsidor och läst och sett andra när dom skrivt hur dom gjorde när dom gick ner i vikt. Och jag har mätt hela min kropp och vägt mig. Så att jag verkligen ser att det blir skillnad sen. Så från och med nu ska jag äta:
Frukost: Filmjölk med bananer
Mellanmål: Frukt, Frukt och åter Frukt.
Kvällsmat: Varma koppen
Ni får skratta hur mycket ni vill om att jag ska äta varma koppen, men jag vet ju att det funkar så .. Men sen så ibland kan jag väl frästa till mig en liten portion mat, men ABSOLUT inte stor. Och det kan få bli varanan fredag när mamma gör så god mat :)

Sen har jag ju också några absolut NEJ som jag inte får äta:
Glass
Godis
Chips
Ostbågar
Mcd-mat
Vitt bröd

Det kommer bli jävligt jobbigt, men jag SKA klara det. För nu är jag riktigt taggad att gå ner i vikt och må bra!


Kommentarer
Postat av: sb

om du går ner åtta kilo kommer du väga ungefär 44 kg, och det är absolut inte fint. men du kanske tycker det?

2009-07-04 @ 13:25:07
Postat av: johanna

det kommer jag ju inte alls göra :P

nu har du verkligen räknat fel kan jag säga!

2009-07-04 @ 14:03:40
URL: http://johannajohnsson.blogg.se/
Postat av: elin

ja ska gå ner 8kilo tills skolan början :D bort med allt fett sen ska vi börja bygga muskler :)

2009-07-04 @ 14:44:36
URL: http://sunrisesoldier.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0