Jj* - aftonbladet

hahaha, kollade på aftonbladet.se och kolla vilken artikel jag hittade, haha.

Stil 2: Fjortis


Vad: En sökande stil, där man experimenterar med makeup och attityder. Vanliga attribut är idomin-salva på läpparna, 96-jeans, kraftig makeup, Sveamössa och väldigt blont hår.

Alicia, 14: Folk tror att alla fjortisar röker

Varför har du den här stilen?

- Den här stilen känns naturlig för mig. Flera av mina kompisar klär sig så. "Kolla fjortisen!" ropade någon i skolkorridoren när jag började klä mig så här. Men jag bryr mig inte.

Hur länge har du den här stilen?

- Det är nu, i högstadiet. Jag kommer inte att ha den här stilen när jag börjar gymnasiet. Det är en ungdomsstil. Det skulle se konstigt ut om man var mamma och hade jätteblont hår.

Finns det fördomar om fjortisar?

- Folk tror att alla fjortisar röker. Det gör inte jag.


Kommentarer
Postat av: Kattis

Godmorgon!

Hoppas du får en skön och trevlig helg!

Må gott!

2008-08-23 @ 12:21:17
URL: http://kattis11.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0